عسل و سوختگی

عسل یک محصول غذایی مفید و معطر است که از قرنها پیش به عنوان پرارزشترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده  است .از گذشته تا کنون از این ماده در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها به دلیل وجود آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز در ترکیب عسل در معرض آن نابود می شوند .

عسل یکی از هدیه های ارزنده و پرارزش طبیعت می باشد که خداوند در قرآن  و در سوره نحل آن را بعنوان ماده شفابخش برای انسان معرفی نموده است:«فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ»، «خوردن عسل برای مردم شفاء است» ،واژه‌ی «شفاء» در قرآن، تنها درباره‌ی عسل به کار رفته است  و در سوره‌ ی نحل  (زنبور عسل) خواص شفا بخش آن در درمان انواع بیماریها یاد آور شده اند .  پیامبر اسلام(ص) نیز در مورد عسل و خواص آن این چنین فرمودند: «لم یستشف المریض بمثل شربة العسل» «هیچ مریضی، به مانند نوشیدن عسل شفاء پیدا نمی‌كند.»

در دوران باستان ، عسل را غذایی ویژه و نمادی از ثروت ،سلامت و خوشبختی و حتی اکسیری برای فناناپذیری و جاودانگی می دانستند . پزشکان مصر باستان ، پنج هزار سال پیش از این ، از عسل در درمان بیماری ها استفاده می کردند . ابوعلی سینا  ،فیلسوف و پزشک پر آوازه ایران ،در کتاب قانون خود نسخه های زیادی بر پایه عسل و موم تجویز می کرده است . در عصر حاضر نیز محققان و متخصصان تغذیه این خوراکی را معجزه آسا و درمانگر می نامند .

ثُمَّ كُلِي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿نحل۶۹﴾

معنی:سپس از همه ميوه ‏ها بخور و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بيرون مى ‏آيد در آن براى مردم درمانى است راستى در اين [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مى كنند نشانه [قدرت الهى] است (نحل۶۹)


نظرات شما عزیزان:

ر.ح
ساعت12:15---17 فروردين 1396
سلام خسته نباشید.
مطلب خوب ومفیدی بود.
موفق باشید
پاسخ:سلام و خوشامدید..امیدوارم باز هم سر بزنید


s
ساعت15:12---14 فروردين 1396
خیلی خوب

موفق باشید
پاسخ:ممنون که سر زدید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: اسلاماعجازعسلسوختگی

تاريخ : چهار شنبه 14 / 1 / 1396 | 2:48 PM | نویسنده : یونس |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب مغانشابو
  • وب موج سوار
  • وب آموزش ریاضی
  • وب بای شاپ