فضايل سوره بقره

فضايل سوره بقره

 
از ابوهريره روايت است که رسول الله ص فرمود: «خانه هايتان را تبديل به قبرستان نکنيد؛ همانا شيطان از خانه‌اي که در آن، سوره بقره خوانده مي شود فرار مي‌کند»[1]

از اسيد بن حضير روايت است که: او در يکي از شب ها در حاليکه اسبش در نزديکي او بسته شده بود، سوره بقره را تلاوت مي‌کرد. ناگهان اسب شروع به دست و پا زدن کرد. اسيد، سکوت کرد. اسب نيزآرام گرفت. او دوباره شروع به خواندن قرآن نمود. اسب نيز شروع به دست و پا زدن کرد. سرانجام، از خواندن قرآن منصرف شد؛ زيرا فرزندش؛ يحيي؛ نزديک اسب قرار داشت. پس هنگامي که فرزندش را از آنجا دور ساخت، سرش را به سوي آسمان بلند کرد تا اسب را نبيند.
صبح روز بعد، ماجرا را براي نبي اکرم ص بازگو نمود. آن حضرت ص فرمود: «اي فرزند حضير! (چه خوب بود) به تلاوت ادامه مي‌دادي، (چه خوب بود) به تلاوت ادامه مي دادي». اسيد گفت: اي رسول خدا! يحيي نزديک آن بود. ترسيدم که او را لگدمال کند. بدين جهت، سرم را بلند کردم و بسوي فرزندم رفتم. آنگاه به سوي آسمان نگاه کردم. چيزي شبيه سايبان ديدم که اشيايي مانند چراغ در آن وجود داشت. پس بيرون رفتم تا آنها را نبينم. رسول الله ص فرمود: «آيا مي‌داني که آنها چه بودند؟» گفت: خير. آن حضرت ص فرمود: «آنان فرشتگان بودند که به خاطر صدايت، نزديک آمده بودند. و اگر به قرائت‌ات ادامه مي‌دادي، آنها تا صبح، آنجا مي‌ماندند بدون اينکه از نظر مردم، پنهان بمانند»[2].

ابوأمامه باهلي مي‌گويد: شنيدم که رسول الله ص مي فرمود: «قرآن بخوانيد؛ زيرا قرآن روز قيامت براي صاحبانش، شفاعت مي‌کند. دو سوره نوراني بقره و آل عمران را بخوانيد؛ زيرا آن دو روز قيامت به شکل دو ابر يا دو سايبان يا دو گروه پرنده که بال گشوده اند، مي‌آيند و از صاحبانشان، دفاع مي‌کنند. سوره بقره را بخوانيد؛ زيرا ياد گرفتن آن برکت است و ترک کردن آن باعث حسرت مي شود و ساحران تاب و تحمل آن را ندارند»[3].

از نواس بن سمعان روايت است که رسول الله ص فرمود: «روز قيامت، قرآن و اهل قرآن [همان کساني را که در دنيا به آن عمل مي‌کردند] را مي‌آورند در حالي که پيشاپيش قرآن سوره هاي بقره و آل عمران قرار دارند». راوي مي‌گويد: رسول الله ص سوره هاي بقره و آل عمران را به سه چيز تشبيه نمود که من آنها را تاکنون فراموش نکرده ام. آن حضرت ص فرمود: «آنها مانند دو ابر يا دو سايبان سياه هستند که ميان آنها نور وجود دارد يا مانند دو گروه پرنده هستند که پر گشوده اند و از صاحبشان دفاع مي نمايند»[4].



[1]- صحيح مسلم.
[2]- صحيح بخاري و مسلم.
[3]- صحيح مسلم.
[4]- صحيح مسلم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: فضایلسوره بقره

تاريخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1396 | 9:58 PM | نویسنده : یونس |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب مغانشابو
  • وب موج سوار
  • وب آموزش ریاضی
  • وب بای شاپ