تکوين جنين در رحم مادر

تکوين جنين در رحم مادر

 

تکوين جنين از ديد علمی در قرن بيستم کشف شد و دانشمندان نظر دادند که جنين چکونه مراحلی را در رحم طی ميکند، ولی قرآنکريم اين مراحل را در چهارده قرن قبل با تمام تفاصيلش در اين آيات ذيل بيان داشته است:
خداوندج درسورة انسان فرموده است:

إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا ﴿انسان۲﴾ 

ما انسان را از نطفه مختلطى آفريديم و او را مى ‏آزماييم بدين جهت او را شنوا و بينا قرار داديم (انسان۲)

 مراد از نطفه درينجا بمعنای مقدار نهايت کم و کوچک از چيزی سيلان کننده ميباشد که همان منی است. هر چه کلمه امشاج معنايش چيزی مخلوط با عناصر مختلف است، اين امر شهرت دارد که منی از عناصر مختلف از ترشحات بعضی غدد در انسان تشکيل شده است، بعد از تلقيح بيضه در مدت کمی يکی از بيضه های افتيده در رحم باقی ماند و خداوندج اين مرحله را در سورة المؤمنون آية 13 چنين بيان داشته است: 

ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَكِينٍ ﴿مومنون۱۳﴾

 

سپس او را [به صورت] نطفه‏ اى در جايگاهى استوار قرار داديم (۱۳)

 

در سورة قيامة آية 37-38 فرموده است:

أَلَمْ يَكُ نُطْفَةً مِنْ مَنِيٍّ يُمْنَى ﴿۳۷﴾

آيا او نطفه‏ اى از منى كه در رحم ريخته مى ‏شود نبود (۳۷)

 بعد ازينکه بيضه در رحم به علقه ( آويزان) مبدل شد يعنی به ديوار رحم چسپيد و در آن به زندگی پرداخت بعد از مدت چند ماه اين علقه به مجموعهء از ژنها بدل ميشود که شکل کروی دارند مثل گوشت بسته که قرآن آنرا به مضغه( يعنی با دندان جويده شده) تعبير کرده است.

اگر تصوير اولی جنين در رحم ديده شود بدون شک مثال ساجقی است که در زير دندان جويده شده باشد و جای دندانها در آن فرو رفته باشد ـ بعد ازين مرحله آثار و نشانه های از سر و دست وپای ظاهر ميگردد و قرآنکريم آنرا چنين وصف کرده است: ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ﴿مومنون۱۴﴾.

آنگاه نطفه را به صورت علقه درآورديم پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانيديم و آنگاه مضغه را استخوانهايى ساختيم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه [جنين را در] آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است (۱۴).

 اين مراحلی است که جنين خورد تدريجاً بزرگ ميشود تا به يک جنين کامل تبديل ميشود. اين ترتيب را دانشمندان در قرن بيستم دانستند ولی اين امر در قرآن در چهارده قرن قبل نشان ميدهد که اين قرآن وحی الهی به پيامبرص است ورنه پيامبر اين بيان دقيق علمی و تکوين جنين را چنانکه دشمنان اسلام ادعای خود ساختگی آنرا ميکنند از کجا ميدانست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: قرآنجنین

تاريخ : پنج شنبه 31 / 1 / 1396 | 1:27 AM | نویسنده : یونس |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب مغانشابو
  • وب موج سوار
  • وب آموزش ریاضی
  • وب بای شاپ